ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸ ق.ظ

شگفت انگیز ترین مدارس

مدرسه به قول بزرگان و اساتید خانه دوم بچه هاست، حتی با نگاهی می توان به جرات گفت سرنوشت سازترین خانه برای دانش آموزان است. درباره وجود یا عدم وجود مدارس در بین کارشناسان اختلاف نظرهای زیاید وجود دراد. عده ای بر حفظ مدارس با ساختار فعلی تاکید دارند، عده ای هم به تحول ساختاری مدارس تاکید می کنند و البته برخی ها هم مثل ایلیچ و فریره اساسا مدرسه را عامل به بردگی کشاندن دانش آموزان می دانند.

به هر سو مدارس نقش تعیین کننده ای در جامعه دارند و علی رغم مخالفت ها وجودی مستمر و حتیمی خواهد داشت. حالا سئوال اینجاست که این مدارس باید چه ویژگی هایی داشته باشند که خانواده ها را ترغیب کند بچه های خود را به آنجا بفرستند. در این باره بد نیست به تجربیات کشورها سری بزنیم، مثلا در هند مدرسه ای وجود دارد که از 48 هزار نفر تشکیل می شود. مدرسه ای شگفت انگیز که با سرمایه اندک و دانش آموزان کمی شروع به کار می کند و در کمترین زمان ممکن به یکی از اعجاب آور ترین مدارس در سطح دنیا تبدیل می شود.

ورزشگاه پشت بام مدرسه

مدرسه در هند با بیش از ۴۸ هزار دانش آموز، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین مدارس جهان است. پنجاه و چهار سال پیش، این مدرسه با کمتر از ۵ یورو وام و ۵ دانش آموز در شهر لاکنو، مرکز ایالت اوتارپرادش آغاز به کار کرد، اما به سرعتی باور نکردنی مراحل رشد و ترقی را پیمود و اکنون ۴۸ هزار ۱۴۴ دانش آموز را در ۲۰ شعبه تحت پوشش دارد. بزرگترین شبعه این مجموعه عظیم، ۷۰۰ دانش آموز را در خود جا داده است. محبوبیت این مدرسه در چیست و چگونه به چنین دستاورد آموزشی دست یافته است؟

پیشنهاد می شود به دیدن فیلمی در این رابطه از انجمن بین المللی وایز مبادرت ورزید.


دانلود کلیپ:

شگفت انگیزترین مدارس دنیا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۶
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی