ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ق.ظ

شکاف آموزشی + دانلود کلیپ و پاورپوینت

""بهترین ایده ها از معلمان جهان برای بهبود آموزش در کلاس درس""

یکی از بهترین کتاب هایی که در زمینه مطالعات تطبیقی طی چند ساله گذشته مطالعه کرده ام، کتاب شکاف آموزشی است که توسط جیمز استیگلر و جیمز هیبرت نوشته شده و بوسیله استاد گرانقدر پرفسور سرکارآرانی ترجمه شده و بوسیله انتشارات مدسه چاپ گردیده است.

در این کتاب به بررسی نتایج آزمون بین المللی تیمز در سه کشور ژاپن،آلمان و آمریکا پرداخته شده است و دستاوردهای بسیار جاب توجهی داشته که برای اساتید، معلمان، دانشجویان و سایر کارشناسان علوم تربیتی می تواند بسیار جالب و تاثیرگذار باشد.

این مطالعه که چندین سال زمان برده است به مقایسه روش های تدریس ریاضی در سه کشور مذکور پرداخته و نقاط ضعف و قوت هر کدام را تحت عنوان شکاف آموزشی مطرح نموده است.

شکاف آموزشی، به مفهومی بیش از تفاوت‌های بین فرهنگی آموزش اشاره دارد و شامل تفاوت‌هایی است که میان انواع آموزش مورد نیاز برای دستیابی به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های مردم و نوع آموزش در بیش‌تر مدارس وجود دارد.

شکاف آموزشی زمانی معنادار می‌شود که متوجه می‌شویم که کشورهای دیگر به صورت مستمر موجبات بهبود رویکردهای آموزشی خود را فراهم می‌آورند. برای بهبود واقعی آموزش باید بر میزان سرمایه‌گذاری خود در زمینة مشارکت معلمان در بالا بردن توان حرفه‌ای یک دیگر در عرصة‌ آموزشی بیفزاییم و این موضوع، نوع دیگری از شکاف آموزش است.

این کتاب، حاصل پژوهشی تطبیقی و بین‌المللی در فرهنگ آموزش ریاضی در کشورهای ژاپن،‌ آلمان و ایالات متحدة آمریکا است که براساس مطالعات ویدیویی «تیمز» انجام شده است. نتایج این پژوهش تفاوت‌های آموزش ریاضی را در کشورهای مختلف جهان به خوبی نشان می‌دهد و راهکارهای نوینی را در راستای بهبود آموزش ریاضی ارائه می‌کند.

در ادامه فایل پاورپوینت چکیده ای از کتاب و همچنین یک کلیپ آموزشی به مبحث کتاب ارتباط هایی دارد برای دانلود قرار داده شده است.

 

دانلود کلیپ:

آموزش ریاضی در سه کشور ژاپن، چین و آمریکا

 پاورپوینت شکاف آموزشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۰
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی