ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

عدالت آموزشی با آموزش الکترونیک

از اهداف توسعه‌ی ‌پایدار ایجاد عدالت و مساوات فرای دین، نژاد و جنسیت است و همین مهم میزان اهمیت بهره‌مندی از آموزش همگانی را در توسعه‌ی پایدار مشخص می کند. آموزش و بهره‌مندی از تحصیلات یک حق همگانی برای تمام ساکنین این کره‌ی خاکی است و در واقع قوی‌ترین ابزار در دست ما برای رسیدن به یک جامعه‌ی پایدار جهانی می‌باشد. آموزش زیربنای توسعه‌ی جهان نوین ما است و بدون دستیابی به آموزش و ایجاد آگاهی همگانی در انسان ها توسعه‌ی پایدار از شعاری سطحی و عوامانه فراتر نخواهد رفت.

http://s9.picofile.com/file/8301922876/150717214851.jpeg

بر  طبق آمار سازمان ملل متحد، 774 میلیون فرد بیسواد در جهان وجود دارد که 3/2 آن ها زن می‌باشند و 200 میلیون فرد جوان بین سنین 15 تا 24 هرگز تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی تکمیل نکرده‌اند و مهارت‌های کافی برای ورود به بازار کار را نیز ندارند. در راستای برطرف کردن و پوشش‌دهی این خلاءها نیاز به تربیت بیش از 6/1 میلیون معلم، بهبود کیفیت آموزش به روش سنتی و پایه گذاری شیوه‌های آموزشی نوین و دیجیتال، افزایش ظرفیت آموزشی برای کودکان پیش از ورود به مقطع ابتدایی به واسطه مهد کودک‌ها، ایجاد ارتباط سازنده بین آموزش در مدارس و فراگیری مهارت‌های لازم شغلی است.

دانلود کلیپ:

 عدالت آموزشی با آموزش الکترونیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۰۷:۰۰
Bakhshi and sabagh