ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۲، ۰۷:۲۰ ق.ظ

گذشته چراغ راه آینده برای حل چالش های آموزشی

همه ما از دوران مدرسه خاطراتی داریم ولی در باره آموزش در دنیای امروز، نیاز ها و مشکلات و امید های آن چقدر می دانیم. نظراتی که دانش آمو زان و معلمان به این سئوالات میدهند جالب توجه است. 

آموزگاران، چه از آنها خوشمان بیاید یا نه شخصیتی های تاثیرگذاری در زندگی ما هستند. یک پسر بچه تانزانیایی می گوید معلم خوب هم در کلاس خوب درس می دهد و هم همه بچه ها را دوست دارد. آیرین بوکووا مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، اولین آموزگارش را خوب به یاد دارد:“یک دختر جوان بود. بعد، یک معلم تاریخ عالی داشتم. که به خاطر او می خواستم باستان شناس بشوم. معلم خوب به بچه ها انگیزه می دهد. معلم چنین تاثیری روی تک تک کودکان می گذارد.”

مربیان و دست اندرکاران آموزش در حال تلاش برای عملی کردن اهداف “طرح توسعه هزاره” تا سال 2015 هستند.در همین حال هفتاد میلیون کودک به مدرسه نمی روند. چه موانعی وجود دارد و جامعه جهانی برای رسیدن به این هدف چه باید بکند؟

گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا پیشنهاد تشکیل یک صنوق جهانی می دهد. در جریان نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در ژنو، یورونیوز با گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش شما، در کشورهای فقیر، وضعیت آموزش در شرایط اضطراری است. برای رسیدن به اهداف هزاره چه باید کرد؟

گوردون بروان:” ما سال 2000 وعده دادیم که همه بچه های دنیا باید تا سال 2015 به مدرسه بروند. تا 2015 این آمار 76 میلیون کودک پیش بینی می شد که ممکن است تعداد آنها به دلیل افزایش جمعیت و کاهش بودجه های آموزشی بیشتر هم باشد. در این صورت این به معنی خیانت به همه قول هایی است که داده ایم. حالا چه باید کرد؟ به نظرم در اولین قدم باید معلمان بیشتری تربیت کنیم. اینطور که پیداست در سطح جهانی یک میلیون معلم کم داریم. به سرمایه گذاران بخش عمومی و خصوصی برای ساخت مدارس احتیاج است.”

 دانلود کلیپ:

گذشته چراغ راه آینده برای حل چالش های آموزشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۳۱
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی