ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


قبلا در وبلاگ به صورت تحلیلی به آزمون تیمز و پرلز و (اینجا) تاثیرات آن در کشور پرداختیم و فایل pdf ارایه شده در دانشگاه و همچنین کلیپی از درک طلب و یا سواد خواندن منتشر شد. و در ادامه به تحلیل نتایج آزمون های بین المللی تیمز و پرلز در مقایسه با دیگر کشورها می پردازیم.

مرکز ملی مطالعات تیمز( مطالعه بین المللی روند علوم و ریاضیات) و پرلز (مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن) خلاصه ای از مهم تریننتایج تیمز و پرلز 2011را در قالب یک ویژه نامه خبری منتشر کرده است. در این گزارش عملکرددانش‌آموزان ایران در سه درس علوم، ریاضیات و سواد خواندن با 60 کشور جهان موردمقایسه قرار گرفته است.

نکته قابل ملاحظه دراین گزارش این است که روند عملکرد دانش‌آموزان ایران از سال 1995 تا 2011 پیشرفتقابل ملاحظه‌ایی داشته است بر اساس گزارش کنفرانس خبری انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی IEA، عملکرد دانش‌آموزان کشور ایران در طی ده سال گذشتهنسبت به دوره های قبل در برخی از دروس به ویژه علوم و سواد خواندن روند افزایشیداشته است.


دانلود گزارش:

نتایج  آزمون های تیمز و پرلز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۱
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی