ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

تئوری هوش های چندگانه یک تئوری آموزشی است. در ابتدا، این تئوری توسط روان شناسان معروف هاوارد گاردنر که هوش های مختلفی را در انسان تشریح نمود. گاردنر، اشاره می کند که هر فردی سطوح متفاوتی از این هوش های مختلف را از خود بروز می دهد. بنابر این می توان گفت که هر فردی دارای یک ساختار شناختی منحصر به فرد و بی همتا می باشد.


http://s8.picofile.com/file/8275503668/Group_photo_various_3rd_grade_students_from_McKinley_approved_for_use.jpg

گاردنر مفهوم هوش های چند گانه را بر اساس برخی معیارها و مسائل که با آنها مواجه بود ، مشخص نمود که عبارت است از:

1- مطالعه ی موردی افرادی که توانایی و استعدادهای غیر معمول در حوزه های معین از خود بروز می دادند. (همچون تعلیم و تربیت کودک، دانشمندان ابله، نابغه ی خرد سال و سایر افراد استثنائی)
2- شواهد و مدارک عصب شناسی که بر اثر ضایعات مغزی در برخی از نواحی مغز ، برخی از توانایی های افراد مختل گردید .
3- سوابق تکاملی و تحولی افراد
4- مطالعات روان سنجی 
5- حمایت از تکالیف روان شناسی تجربی
6- قابلیت ذخیره سازی و رمز گذاری در نظام علائم
 
دانلود کلیپ:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۸ ، ۰۷:۴۸
Bakhshi and sabagh