ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۵۸ ب.ظ

راهکار هلند برای رفع بیکاری/ ابداع مرکز نوآوری

بر اساس آخرین گزارش «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» درباره وضعیت آموزش و توسعه‌ مهارت‌ها؛ افراد با صلاحیت و مهارت بالا، بیشترین میزان استخدامی را به خود اختصاص داده‌اند. این افراد همچنین از سطح بهداشت و مشارکت سیاسی بالاتری برخوردار و از لحاظ اجتماعی، در وضعیت مطلوب‌تری به‌سر می‌برند.
http://s8.picofile.com/file/8311743626/1396011410583224510434824.jpg

رخ بیکاری میان جوانان مهاجر در هلند خیلی بیشتر از 9.7 است. چهل درصد مهاجرانِ جوان مقیم هلند شغلی ندارند. این نرخ بیکاری چهل درصدی، باعث افسردگی، مشکلات اجتماعی و گاهی روی آوردن آنها به جرم و جنایت می شود. «طرح بازار برای داوطلبان» با این هدف به راه افتاده که به این جوانان فرصت دیگری بدهد. شهر روتردام در پروژه های آموزش حرفه ای سرمایه گذاری می کند. جوانان هلندی می دانند که پس از اتمام دوره آموزش حرفه ای شان خواهند توانست شغل پیدا کنند. ایده اصلی عبارت است از یادگیری هنگام انجام کار در کالج آموزشِ حرفه ای به نام “مرکز نو آوری” که در محل سابق ساخت زیر دریایی در رتردام واقع شده است.از نظر مبتکران این طرح، کارعملی و یادگیریِ همزمان اصولِ نظری با هم ارتباط نزدیک دارند.

دانلود کلیپ:

راهکار هلند برای رفع بیکاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۸ ، ۲۰:۵۸
Bakhshi and sabagh