ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶ ق.ظ

پاسداشت استاد عزیزم

اخیرا مستندی ساخته و پخش شده که به زندگی یکی از اساتید بزرگوار که نقش پدری دلسوز و مهربان برای همه شاگردانش را دارد پرداخته. مستند «زنبق های پدر» به زندگی تحصیلی و شغلی و البته خانوادگی «دکتر داریوش نوروزی» پرداخته که بنده هم در دوران کارشناسی در دانشگاه علامه طباطبایی افتخار شاگردی ایشان را داشتم.

مستند «زنبق‌های پدر»، پرتره‌ای از زندگی حرفه‌ای و یک عمر تلاش بی‌وقفه دکتر داریوش نوروزی، از اساتید برجسته و بنیان‌گذاران رشته تکنولوژی آموزشی در ایران است. این مستند، علاوه بر آن‌که به شناسایی این رشته نوپا می‌پردازد، سعی دارد ویژگی‌های انسانی معلمی که عاشقانه و با تمام وجود برای تعلیم و تربیت کوشیده است را به تصویر بکشد و از این منظر، پاسداشتی بر زحمات تمام معلمین کشور داشته باشد.


دکتر داریوش نوروزی را باید پدر علم تکنولوژی آموزشی در ایران دانست که بسیاری از دستاورد‌های آموزشی در کشور مرهون زحمات او است. در بخش‌هایی از مستند «زنبق‌های پدر»، او به زادگاه خود سفر می‌کند و بعد از ۵۰ سال خانه محل تولد خود را پیدا می‌کند. هم‌چنین به روستای پاکل، اولین جایی که او به عنوان معلم خدمت کرده است می‌رود و با اولین دانش‌آموزان خود دیدار می‌کند و در نهایت زندگی عاشقانه‌اش در کنار همسر، فرزندان و نوه‌ها به تصویر کشیده می‌شود. این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سرکار خانم «نفیسه توتونی» ساخته شده است.

 

دانلود مستند:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۱
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

نمایشگاه قرآن غرفه دارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی