ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


شنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۷ ب.ظ

تربیت در محیط های آموزشی

مجموع سخنرانی های حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) با موضوع تربیت:

تعلیم و تربیت دو مقوله تؤام با یکدیگرند. در محیطی که تعلیم صورت می گیرد تربیت نیز اتفاق می افتد. تربیت به فعلیت رساندن ظرفیتهای انسان و هدف مقدسی است که انبیای الهی برای آن مبعوث شده اند. هرکس که در این مسیر گام می گذارد در حقیقت کاری پیامبرگونه انجام می دهد و با تأثیر گذاشتن بر جان انسانها گاه زندگی آنها را تا پایان عمر جهت می دهد. بسیارند معلمهایی که با محبت دانش آموز بزهکار را به فردی علاقمند به درس، فعال و پرنشاط تبدیل کرده اند. معلم در محیط آموزشی باید به نقش تربیتی خود نیز توجه داشته باشد و خود را مربی دانش آموزان بداند. فردی که قصد دارد مربی دیگران باشد باید نخست خود را تربیت کرده باشد تا آثار پنهان و آشکاری که بر متربیان دارد در مسیر حق و رشد آنها باشد.


مجموعه حاضر ویژه نامه ای با عنوان "تربیت" هست که به همت خبرنامه دانشجویان ایران آماده سازی شده، این ویژه نامه ارزشمند شامل 58 سخنرانی ارزشمند آیت الله مجتبی تهرانی است که در طول سالیان عمر پرکتشان در کلاس های خود در مورد اخلاق و تربیت فرموده اند.

در این مجموعه سر فصل هایی همچون، "تربیت در محیط خانوادگی"؛ "تربیت در محیط رفاقتی"، "تربیت در محیط آموزشی"، "تربیت در محیط شغلی"، "حیا در بعد تربیتی" و "تربیت و مربیان تربیتی" دیده می شود.

دانلود جزوه:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۳۰
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

jalebe!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی