ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۴ ق.ظ

جریانشناسی مدارس غیر انتفاعی در تهران

جزوه حاضر که کاریست از پایگاه تحلیلی و تبیینی دیده بان به نگاهی به تربیت نیروی انسانی در نظام آموزش غیرانتفاعی در کشور پرداخته است:

مدرسه غیردولتی با برنامه‌های فوق العاده و کادر آموزشی مجربش شناخته می‌شود. به واقع آن چه موجب اخذ هزینه‌ی فوق العاده به نسبت مدارس دولتی است، ارائه خدمات ارزش افزوده و انتخاب کادر اجرایی و آموزشی باتجربه است. ضمن این که تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی معمولاً کمتر از مدارس دولتی است و نسبت معلم به دانش‌آموز و رسیدگی مدرسه به اوضاع تحصیلی و فرهنگی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی بیشتر است.

 

مدرسه غیرانتفاعی محصول تفکرات فعال‌سازی و مشارکت بخش خصوصی در دولت اول هاشمی رفسنجانی است که با پیشنهاد و پیگیری نجفی، وزیر آموزش و پرورش وقت محقق شد. البته مدارس غیردولتی نیز در یک سطح نیستند و چه بسا برخی مدارس دولتی از برخی مدارس غیردولتی، از هر نظر بهتر هستند.

 

دانلود جزوه:

جریانشناسی مدارس غیر انتفاعی در تهران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۷
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی