ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۰ ق.ظ

ابتکار تلفیق تحصیل و ورزش

ورزش و تحصیل از قدیم و در نظامات آموزشی سنتی تا جدید توجه ویژه ای به خود مبذول داشته و در تعالیم فیلسوفان بزرگی قرار گرفته است. آندره کرسون، نویسنده کتاب فلاسفه بزرگ می نویسد:
سقراط در میدان کارهایی که شایسته توجه می دانست، در درجه اول تمرینات بدنی و به خصوص تمرینات نظامی را قرار داده و می گفت که اگر تمرینات نظامی در ملاء عام انجام نمی گیرد، برای خواص دلیلی نمی شود که از آن غفلت ورزند و در کمال توجه بدان نپردازند. بدانید که در هیچ پیکار و در هیچ کاری پشیمان نخواهید شد از این که قوای خود را تقویت کنید .در کلیّه اعمال، بدن ما به کار ما می آید و قدرت و سلامت آن در درجه اول اهمیت قرار دارد.حتی در کارهایی که شما می پندارید بدن کمتر دخیل می باشد. یعنی کارهای فکری کیست که نداند چه اشتباهاتی اشخاص به علت ورزیده نبودن بدن مرتکب می گردند.

http://s9.picofile.com/file/8303947634/635699028383228400.jpg

در این بین پرداختن به مقوله تحصیل و تربیت بدنی به صورت توامان در نظام آموزشی کشور ما با خلا جدی روبروست و نیاز به یک بررسی همه جانبه دارد. شاید علت این امر نداشتن الگوی مناسب آموزشی و یا عدم دقت و امعان نظر مناسب نسبت به این موضوع مهم در امر تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باشد. در این پست می خواهیم به برخی از تجربیات در این زمینه بپردازیم.

دانلود کلیپ:

طرح های ابتکاری تلفیق تحصیل و ورزش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۱۳
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی