ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۵ ق.ظ

طرح های آموزشی کودکان معلول

آیا معلولیت و بیماری موانع بزرگ یادگیری هستند؟ چگونه دانش آموزان بیمار ریشه های دردهایشان را فرا می گیرند و با آن ارتباط برقرار می کنند. بسیاری از افراد بیمار معتقدند که یادگیری امری دشوار است. بقیه هم فکر می کنند دنیای بیماران متفاوت است. چگونه می توان دنیای آموزش را با دانش آموزان بیمارو معلول تطبیق داد.

از سال 1975 به بعد بر طبق حقوق عمومی، دانش آموزان با میزان استعدادهای متفاوت از حق تحصیل برخوردار شده اند و از معلم خواسته شده است تا فعالیت های کلاسی منظمی را برای آن ها فراهم نماید. برای ابن دانش آموزان طرح های آموزشی جداگانه ای به اجرا در می آید و بر اساس نیازها و توانایی های ارزیابی شده ی آن ها تکالیف درسی ارائه می گردد. بر طبق این حقوق، دانش آموزانی که نیازهای خاص دارند، در صورت امکان در محیط آموزشی کمی محدود قرار می گیرند. به این معنا که معلم چنین کلاسی باید روش کار خود را تغییر دهد و روش های آموزشی هم ساز با این دانش آموزان را در پیش بگیرد.

این روزها، برنامه های آموزشی بسیاری برای دانش آموزان بیمار طراحی شده اند. چگونگی طرح واجرای این پروژه ها را فرا می گیریم. هم چنین می بینیم چگونه می توان دانش آموزان را با متدهای درمانی و پزشکی آشنا کرد. می ببینیم چگونه می توان به کودکانی که ناگزیر قرنطینه می شوند آموزشهای لازم را داد. بسیاری از کودکان در سنی هستند که باید تنها یاد بگیرند، بازی کنند و مفرح باشند اما بسیاری از کودکان بیمار دلمشغولی دیگری هم دارند انها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

دانلود کلیپ:

طرح های آموزشی کودکان معلول

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۰۶
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی