ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۶ ق.ظ

کودکستان جنگلی در دانمارک

کودکستان جنگلی نوعی مرکز آموزش پیش دبستانی برای کودکان بین سنین سه و شش سال است که تقریباً به طور انحصاری در خارج از منزل ارائه می‌شود. تحت هر شرایط آب و هوایی، کودکان به بازی، کشف و یادگیری در جنگل یا محیط طبیعی تشویق می‌شوند. نظارت بزرگسالان به معنای کمک به جای هدایت است.یک مهد کودک جنگلی می‌تواند به عنوان یک مهد کودک «بدون سقف یا دیوار» توصیف شود. کارکنان مهد کودک و کودکان وقت خود را در خارج از منزل، به طور معمول در یک جنگل سپری می‌کنند. یک ویژگی متمایز مهد کودک‌های جنگلی تأکید بر بازی با اسباب بازی‌هایی که از اشیاء یافت شده در طبیعت ساخته شده‌اند، به جای اسباب بازی‌های تجاری است. با وجود این تفاوت‌ها، مهد کودک جنگلی همان هدف اصلی مهد کودک‌های دیگر را دنبال می‌کند یعنی مراقبت، تحریک و آموزش کودکان. مهد کودک‌های جنگلی با یکدیگر متفاوت هستند، تا حدودی به این دلیل که سازمان‌ها مستقل می‌باشند.

http://s9.picofile.com/file/8314550376/cedarsong_nature_school_forest_kindergarten.jpg

بازی در فضای باز برای مدت طولانی تأثیر مثبتی بر رشد کودکان، به ویژه در زمینه تعادل و چابکی، همچنین مهارت دستی، هماهنگی بدنی، حساسیت لمسی و درک عمق دارد. با توجه به این مطالعات انجام شده، کودکانی که در مهد کودک جنگلی حضور می‌یابند آسیب دیدگی کمتری را به علت حوادث تجربه می‌کنند و کمتر احتمال دارد به خود صدمه بزنند. توانایی کودک برای ارزیابی خطرات بهبود می‌یابد به عنوان مثال در خصوص دست زدن به آتش و ابزار خطرناک. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که صرف وقت در طبیعت توجه و پیش آگاهی پزشکی را در زنان بهبود می‌بخشد (تئوری توجه). بازی خارج از منزل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن کودکان و مسئولان مهد کودک است.

دانلود کلیپ:

کودکستان جنگلی در دانمارک

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی