ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۷ ق.ظ

چرا نظام آموزشی سنگاپور موفق است؟

گروهی به نام Pearson با همکاری یونیسف به ارزیابی نظام آموزشی در کشورهای مختلف پرداخته که در آن معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده است: سطح دسترسی مردم کشور به دانش پایه، وضعیت آموزش در مدارس ابتدایی، وضعیت مدارس راهنمایی و دبیرستان، سطح و شرایط تحصیل زنان و دختران در جامعه، میزان بودجه اختصاص یافته به آموزش، میزان  درآمد ناخالص داخلی (درآمد سالانه کشور تقسیم بر تعداد افراد کشور). در این رده بندی سعی شده کشورهای مختلف در مقایسه با پیشرفت سیستم آموزشی خود دسته بندی شوند.

یکی از نظام های آموزشی موفق در سطح جهانی نظام آموزشی کشور سنگاپور است که به علت و چرایی این موفقیت می خواهیم بپردازیم.

سنگاپور با تمرکز ویژه بر آموزش پایه و هوشمندسازی سیستم آموزشی، دلیلی است که این کشور را در رتبه سوم جای می‌دهد. تولید ناخالص داخلی این کشور به ازای هر فرد برابر ۶۴۵۸۴ دلار است. در سنگاپور دروس ریاضی و علوم بسیار مهم تلقی می‌شوند. در نظام آموزشی سنگاپور، تعداد دروس در دوره ابتدایی بسیار محدود است و به جای یادگیری سطحی موضوعات متعدد، بر تسط و فهم عمیق و بسط و توسعه مفاهیم علمی تأکید می‌شود. پیشرفت در دوره ابتدایی بسیار مهم تلقی می‌شود. مسئولان ارشد نظام آموزشی سنگاپور برای تکمیل قابلیت‌های علمی دانش‌آموزان خود به اجرای برنامه‌‌هایی برای ایجاد تحول در جهت کنکاوی، خلاقیت و مسئولیت پذیری، مصمم هستند.

دانلود کلیپ:

چرا نظام آموزشی سنگاپور موفق است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۱
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی