ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ق.ظ

سرکار رفتنی از جنس دانشگاه// مدرک فروشی

در دورانی که متولیان ارشد علم و دانش کشور، بیش از آنکه نگران حیثیت دانش و پاسداری از آن باشند، نگران سمت و جایگاه مدیریتی خود هستند، مؤسسه‌های فراوانی تأسیس شده‌اند که با مجوز رسمی، در حال لگدمال کردن ارزش دانش و دانشگاه هستند؛ مثل مؤسسه «ز-خ»که با دریافت 13 میلیون تومان ناقابل(!)، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا هر فردی بدون کوچک‌ترین زحمت، مدرک کارشناسی ارشد بگیرد. شرایط حاکم بر نظام آموزش کشور به‌گونه‌ای باور نکردنی از مسیر صحیح توسعه و پیشرفت خارج شده و به سرعت به سمت ناکجاآباد حرکت می‌کند؛ شرایط نگران‌کننده‌ای که دیر یا زود پیامدهای منفی آن آبروی علم و دانش را در کشور به تباهی خواهد کشاند و امکان تشخیص افراد شایسته و تحصیل‌کرده را از کسانی که با پول در پی تصاحب مدارک علمی هستند از بین خواهد برد.

بازار داغ مدرک فروشی به افرادی که بنا بر دلایل مختلف و فراوان از تحصیل بازمانده‌اند و یا توان رقابت با دانشجویان واجد شرایط را نداشته‌اند، اما اکنون برای تصاحب سمت‌های مدیریتی و سیاسی به مدارک تحصیلی عالی نیاز دارند؛ مدرکی که ممکن است به کمک آن ارتقایی در زندگی این افراد رقم بخورد و از این روی حاضرند برای به دست آوردنش سر کیسه را شل کنند، به شرطی که مدرک اصلی و واقعی دریافت کنند و زحمتی متقبل نشوند.
شرایطی که ظاهراً عده‌ای با سوءاستفاده از اوضاع نابسامان نظام آموزش عالی کشور و یا همراهی برخی مدیران با آنها، موفق به فراهم آوردنش شده و بر اساس آن، این پیشنهاد را به متقاضیان دریافت مدارک دانشگاهی بی‌هیچ زحمتی می‌دهد که با پرداخت چند میلیون تومان پول و بدون درس خواندن، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بگیرند؛ مدارکی که با کمک مدیران دانشگاهی کشور و یا غفلت آنها صادر می‌شود و حیثیت علم و دانش را در کشور به مسخره می‌گیرد.

دانلود کلیپ:

سرکار رفتنی از جنس دانشگاه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۸
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

۱۸ آذر ۹۶ ، ۰۸:۰۶ محمدباقر قنبری نصرآبادی
متأسفانه هر دم از این باغ...

ممنون از به تصویرکشیدن اوضاعِ نابسامان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی