ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ق.ظ

علوم تجربی تفریح است

یادگیری علوم تجربی با آنهمه عدد و رقم و آزمایش ممکن است به مذاق بسیاری خوش نیاید، اما پیام فستیوال آکادمی علوم در پاریس این است که یاد گرفتن اینگونه موضوعها می تواند تفریح خوبی باشد. در این فستیوال چشم جوانان و کودکان از کتابهای اغلب کسالت آور بروی دنیایی دیگر باز میشود. هدف دیگر این جشنواره، از میان بردن این سنت منفی است که “ نباید اشتباه کرد”.

چطور باکتری در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم می شود؟ پاسخ به این سوال را در آزمایشهایی که در فستیوال پاریس و در هوای آزاد انجام می شود، بیابید. این فستیوال از چهارسال پیش همه ساله به مدت چهار روز محل آزمایش و تجربه های علمی بوده است. “لیویو ساسکو” بنیانگزار و سخنگوی فستیوال می گوید: “هدف تنها این نیست که برای جوانان فرصت بهتر آشنا شدن با علوم را فراهم کنیم بلکه می خواهیم آنها را در مورد علوم کنجکاو کنیم.”

ترغیب علوم تجربی در قطر

شو های تلویزیونی معمولا زمینه های مناسبی برای الهامهای علمی نیستند، اما یک شوی تلویزیونی در قطر راه دیگری انتخاب کرده است. این برنامه که “ ستاره های علم” نام دارد جوانان را از سراسر جهان عرب با چالشهای بزرگی روبرو می کند. هدف این برنامه، تشویق مخترعین جوان در جهان عرب است. این نخستین برنامه تلویزیونی است که ابتکار را با آموزش ترکیب کرده است.

مرکز عالی ریاضیات در آفریقا

آیا آفریقا می تواند زادگاه آلبرت انشتین آینده باشد؟ انستیتوی ریاضیات و علوم آفریقا در آفریقای جنوبی امیدوار است چنین باشد. در آفریقا مراکز پیشرفته تحقیقاتی به سرعت در حال ایجادند. اینها برای ریاضی دانان و دانشمندان آینده فرصتهای لازم را فراهم می آورند.  در ساحل کیپ در جنوبی ترین گوشه آفریقای جنوبی، جمعی از فعال ترین مغز های این کشور در انستیتوی علوم ریاضی آفریقا گرد هم آمده اند. این مرکز مفری است برای جوانان علاقمند به ریاضیات درآفریقا. همه دانشجویان این انستیتو دارای لیسانس درجه یک فیزیک، ریاضی، مهندسی یا کامپیوتر هستند. در حال حاضر این دانشجویان یک سمینار سه هفته ای را می گذرانند که در آن از معروفترین پرفسورهای جهان دعوت به سخنرانی شده است.

دانلود کلیپ:

علوم تجربی تفریح است

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۹
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی