ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

تسکین دردها با آموزش

همیشه طرحهای الهام بخش زیادی بواسطه آموزش به دست می آیند. جنگ های، ویرانی های ناشی از زلزله و سیل و سایر حوادث طبیعی و بلاهای خانمان سوز همگی دردهایی به رنج های بشری اضافه میکنند ولی مهم این است که جوامع چگونه با آنها برخورد کنند و چگونه به این دردها تسکین داده شود.

زندگی دوباره پس از قطع عضو

رنان در زلزله ای که پنج سال پیش در هائیتی رخ داد، یک پایش را از دست داد و با پروتزی که به جای  پایش گذاشته بودند می توانست مثل همسن و سالهایش به مدرسه برود و بازی کند. او امروز ۱۵ سال دارد و در همان محله در پورتوپرنس، پایتخت هائیتی زندگی می کند. ژان رینولد، پدر رنان توانسته با وجود مشکلات مالی بخشی از خانه شان را بازسازی کند. رنان بزرگ می شود و باید بطور مرتب پروتزی را که در پایش هست، عوض کند. این کار هزینه زیادی دارد. در حالیکه بعد از زلزله ژان پدرش نتوانسته شغل ثابتی پیدا کند و مادرش هم کارگر خانگی است. برای پدر رنان، مهمترین چیز این است که دخترش به مدرسه برود. اما در هائیتی مدرسه دولتی و رایگان در دسترس همه نیست و گاهی پدر ومادرها مجبورند فرزندانشان را به مدارس خصوصی بفرستند.  


 

کامبوج؛ استفاده از هنر برای آموزش کودکان خیابانی

در سال ۲۰۱۱ میلادی مدرسه ای را در کامبوج که از هنر، موسیقی و سیرک برای آموزش کودکان خیابانی استفاده می کند و به آنها کمک می کند شغل پیدا کنند و به این ترتیب دردها و رنجهایشان را تسکین ببخشند. این مدرسه «فار پونلو سلپاک» نام دارد که در زبان خِمِری، زبان بزرگترین قوم در کامبوج، به معنای «نور هنر» است. هدف اصلی مدرسه فراهم کردن آموزشی رسمی برای کودکان خیابانی است تا خلاقیتشان را تحریک و اعتماد به نفسشان تقویت شود. امروز مدرسه «فار» امروز بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز دارد. مدرسه همچنین امکان فعالیت در زمینه های گوناگون هنری  مثل نقاشی، موسیقی، تئاتر، هنرهای ترسیمی (گرافیک)، و نمایش سیرک را  برای دانش آموزانش فراهم می کند.

دانلود کلیپ:

تسکین دردها با آموزش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۱
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی