ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ق.ظ

پیشرفت سواد خواندن (پرلز) + لینک دانلود

سواد خواندن یکی از مهم ترین توانایی هایی است که دانش آموزان در طول یادگیریهای خود در سال های اولیه ی دبستان کشف می کنند و این یادگیری اساس یادگیری را در موضوعات دیگر فراهم می کند.
هم چنین این توانایی می تواند برای خلاقیت و رشد فردی و اجتماعی به کار می رود و کودکان را قادر می سازد که در جامعه ی خویش بتواند به طور کامل مشارکت داشته باشد.
 
مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز) برنامه‌ای ابتکاری برای ارزیابی توانایی خواندن کودکان در پایه چهارم ابتدایی است که سی و پنج کشور از سراسر جهان در آن شرکت دارند.

 

این مطالعه به فاصله هر پنج سال یک بار در سال‌های 2001، 2006 و 2011 روند سواد خواندن را مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار می‌دهد.پرلز یکی از مجموعه مطالعات گسترده‌ای است که انجمن بین المللی ارزش‌یابی پیشرفت تحصیلی (IEA) انجام داده است.

این انجمن از آغاز تأسیس خود در سال 1959 مطالعات تطبیقی وسیعی را در سطح بین المللی در زمینه علوم، ریاضیات، زبان،ادبیات، تربیت اجتماعی، نگارش، رایانه، آموزش پیش دبستانی، درک مطلب، سواد خواندن وغیره انجام داده است.

یکی از این مطالعات، مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن است.هدف نهاییIEAارتقای سطح یادگیری در درون نظام‌های آموزشی جهان و بهبود سیاست‌ها وبرنامه‌ریزی‌های آموزشی مربوط به فرایند تدریس و یادگیری در آن می‌باشد.

در این زمینه بنده کنفرانسی در کلاس درس جناب آقای دکتر میرزا محمدی ارایه دادم که به مقوله بررسی سواد خواندن بر اساس الگوی جهانی پرلز از مقاطع اولیه تحصیلی تا تحصیلات تکمیلی و آزمون دکترا می پردازد.

فایل پاورپوینت و همچنین یک کلیپ از انجمن بین المللی وایز برای دانلود و استفاده سایر دوستان قرار داده ام. انشالله با پژوهش های مناسبی در این زمینه بتوانیم سهمی مهم در آموزش و پرورش کشور داشته باشیم.


دانلودفایل پاور پوینت:

سواد خواندن(پرلز)

 

دانلودکلیپ:

عشق به خواندن(انجمن وایز)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۳
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۷ یوسف محمدپور
سلام و خسته نباشی خدمت شما 
واقعا عالی بود دستتون درد نکنه استفاده خیلی خوبی برای پایان امه ام بردم
پاسخ:
سلام
انشالله موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی