ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


امروزه شرکتهای تجاری از این شکایت می کنند که دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها شایستگی حرفه ای کافی برای ورود به بازار کار را ندارند. بنجامین ودرنه کلوکه، مدیر عامل شرکت “اد تک” می گوید: «امروز دانشگاهها از مهارتها وصلاحیتهای حرفه ای مورد نیاز بازار کار در قرن بیست ویکم عقب افتاده اند. کدنویسی و برنامه نویسی، مهارتهای کلیدی هستند که تعداد کمی از دانشجویان بر آن تسلط دارند. چالش اصلی ما این است.»

http://s3.picofile.com/file/8232087134/606x340_316557.jpg

لتیزا موراتی، وزیر پیشین آموزش و پرورش ایتالیا هم که در نشست امسال حضور دارد، گفت: «دانشگاه ها به دانش آموزان برای درک چشم اندازهای حرفه ای کمکی نمی کند. لازم است رابطه بهتری بین دنیای کار و دانشگاهها برقرار شود.»

چگونه می توان شکاف میان آموزش و اشتغال را از میان برداشت؟ مدیران شرکتها و استادان دانشگاهها در این باره با یکدیگر بحث و تبادل نظر انجام دادند. بنظر می رسد روشهایی مانند ایجاد “کلاسهای درس آزاد آنلاین بزرگ” می تواند نقش مهمی داشته باشد.

دکتر یورگ دارگر، از مجله اینترنتی “برتلسمان استیفتونگ” گفت: «امروز تعداد دانشجویان بیشتر شده، حوزه های علاقمندی شان هم متفاوت است و در عین حال انتظار داریم که دانشگاه این دانشجویان را برای محیط کار آماده کنند. اما تا به حال دانشگاه ها نتوانسته اند خود را با این شرایط تطبیق دهند. از این نظر، آموزش دیجیتال، بویژه در سطح تحصیلات تکمیلی و در دانشگاه ها می تواند کمک کند. با استفاده از فن آوری دیجیتال می توان دروس بیشتری به تعداد بیشتری دانشجو ارائه کرد که با نیازهای بازار کار هم متناسب باشد.»

دانلود کلیپ:

تناسب آموزش با نیازهای بازار کار در قرن بیست و یکم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی