ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


در مصاحبه با پرفسور حمید مولانا:

گزارش پیش رو، نتیجه نشستی است با عنوان: « فرایند گزینش اولویت‌های پژوهشی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی» با سخنرانی پروفسور سیدحمید مولانا که در تاریخ ۱۵/۴/۸۷ از سوی پژوهشکده مطالعات هنر و رسانه ایران، گروه مطالعات ارتباطی و رسانه‌های جدید، در پژوهشگاه برگزار شده است


کتاب‌ها و جزوه‌های فراوانی درباره نوع پژوهشگاه‌های غرب در آمریکا وجود دارد. اما از آن جایی که همه به زبان انگلیسی است، پیشنهاد می‌کنم فصل اول کتاب اینجانب را – که اختصاص به نوع پژوهش‌ها پس از جنگ دوم بین‌المللی در رشته ارتباطات بین‌الملل دارد – مطالعه بفرمایید.

اجازه دهید یک نظر تاریخی بیاندازیم به این که چگونه در غرب پژوهشگاه‌ها جدای از دانشگاه‌ها به وجود آمد؟

در آمریکا، دانشگاه‌ها واحدهای کلان و بزرگ دارد که شامل دانشکده‌های گوناگون است و در هر دانشکده نیز موسسه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های متفاوت درباره مطالعات گوناگون وجود دارد. پس از جنگ دوم جهانی در غرب، و به ویژه در آمریکا، موسسه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی جدای از دانشگاه‌ها به وجود می‌آید.

دانلود جزوه:

مقایسه‌ای بین اولویت‌های پژوهشی در ایران و کشورهای دیگر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۵
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی