ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۷ ق.ظ

درس هایی که فوتبال آموزش می دهد

این روزها در کوران مسابقات فوتبال در سراسر دنیا هستیم. مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی(کوپه آمریکا)، جام ملت های آفریقا، جام ملت های اروپا و مسابقات المیپک. این ورزش مهیج و پرطرفدار جدای از جذابیت ورزشی اش در نقش آموزشی هم می تواند وارد گود شود و ایفای نقش کند. آموزش با کمک فوتبال و روش های ترویج ارزش های مثبت و همچنین تواندمند سازی افرادی که با تبعیض اجتماعی روبرو هستند.

http://s6.picofile.com/file/8255717192/jam.jpg

فرانسه: فوتبال، بازی جوانمردانه

پاریس سنت ژرمن یکی از معتبرترین تیم های فوتبال فرانسه است، اما اهداف باشگاه به مراتب فراتر از موفقیت ورزشی می رود. بنیاد آنها هر سال به دیدار حدود ۱۳ هزار فوتبالیست در جهان می رود و از این راه به آنها بازی جوانمردانه، احترام و لذت در مسابقات را می آموزد. همچنین به کودکان معلول کمک می کند تا بیشتر در جامعه پذیرفته شوند. از سال ۲۰۰۰ میلادی و از طریق بنیاد پاریس سنت ژرمن، بازیکنان این تیم در فعالیت های اجتماعی و آموزشی شرکت دارند. تا کنون بیش از صد هزار کودک از این فعالیت ها بهره مند شده اند.

دوبی: کودکان نوپا به زمین فوتبال می آیند

دوبی، پایتخت امارات عربی متحده و مجموعه های ورزشی این شهر، در حال آماده سازی نسل آینده هستند. یک برنامه در دوبی، سعی دارد مهارت های فوتبال را به کودکانی که سن بسیار کمی دارند یاد دهد. در عین حال، هدف این برنامه توسعۀ توانایی های ذهنی کودکان نیز هست. یک آموزشگاه فوتبال، تنها ویژۀ کودکان مهدکودکی است. پدر و مادر این کودکان معتقدند کودکانی که در سن پایین، از نظر جسمی فعال هستند، در کلاس درس تمرکز بیشتری خواهند داشت. این نکته بسیاری از خانواده ها را تشویق به شرکت در این کلاس ها می کند.

دانلود کلیپ:

درس هایی که فوتبال آموزش می دهد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۵
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی