ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ

جهان درست نخواهد شد جز با تعلیم و تربیت!

پنجاه هفت سال معلم بودم، هیچ گاه آرزو نکردم که اى کاش شغل دیگرى داشته باشم.

جهان درست نخواهد شد جز با تعلیم و تربیت.

 اشاره اى به کتاب روى میز مى کند و ادامه مى دهد: «کتابى مى خوانم درباره فلسفه تربیتى کانت. او هم همین را مى گوید:

تحقق انسانیت در گرو تعلیم و تربیت است. اما این کارآسانى نیست. کلید این کار تربیت معلم است. تا تربیت معلم درست نشود آموزش و پرورش درست نمى شود و تا آموزش و پرورش درست نشود، کشور درست نمى شود.

ما امکانات این کاررا داریم. معلمان فراوان و زحمت کشى داریم. شاگردان دنیا، هیچ جا به اندازه بچه هاىما درس نمى خوانند، ولى چه فایده روش غلط است

http://s7.picofile.com/file/8250341384/JamNewsImage01391835.jpg

«دکتر غلامحسین شکوهی» نخستین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران درگذشت.به گزارش فارس، غلامحسین شکوهی نخستین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که طی سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت را بر عهده داشت، درگذشت. دکتر غلامحسین شکوهی  که با عنوان «پدر علم تعلیم و تربیت ایران» نیز شناخته می‌شود از مدرسین قدیمی تعلیم و تربیت و نیز اولین وزیر آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران بود. ایشان دارای مدرک دکترای علوم تربینی بوده و به موجب سابقه ۶۰ ساله در تعلیم و تربیت و امور پژوهشی، لقب چهره ماندگار تعلیم و تربیت ایران را به خود اختصاص داد.

بیش از چند جلد کتاب با بیش از 20 تجدید چاپ و 60 مقاله از دکتر شکوهی در نشریات علمی داخلی و خارجی منتشر شده است. از جمله آثار این استاد برجسته در بخش تالیف، «روش آموختن حساب و هندسه»، «مبانی اصول آموزش و پرورش» با 27 بار تجدید چاپ، «تعلیم و تربیت و مراحل آن» با 20 بار تجدید چاپ و در بخش ترجمه «تعلیم و تربیت» تالیف امانوئل کانتو و «مربیان بزرگ» تألیف ژان شانو است.

دانلود مقالات:

مجموعه مقالات استاد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۸
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

سایتتون عالیه عالیههههه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی