ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


چند روزی بیشتر به شروع سال جدید تحصیلی باقی نمانده و خانواده ها و مدارس و مسئولین آموزش و پرورش خود را برای شروعی یکساله آماده می کنند. مدرسه و کلاس درس همیشه رکن مورد نزاع و مناقشه کارشناسان آموزشی و مسئولین بوده است و همیشه سئوالاتی درباره نوع تعطیلات، نوع کتب درسی، متون، کارکلاسی، شهریه، هزینه و... مطرح می شود که در موارد بسیار مورد پاسخ هم واقع نمی شود.

یکی از سئوالات اساسی که همیشه مطرح است و بی پاسخ مانده این است که آیا باید برنامه های آموزشی یکسانی را برای همه مدارس و مجموعه های آموزشی در سراسر کشور تجویز کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سئوال به بررسی تجربیات کشورهای دیگر می پردازیم.

چه کسی تصمیم می گیرد که چه موضوعاتی در مدرسه تدریس شود؟ آیا یک الگوی واحد ملی وجود دارد که برای تمام مدارس کشور مناسب باشد، یا باید انعطاف پذیر بود؟ طراحی و تدوین یک برنامه آموزشیِ جامع و کامل، بدیهی نیست.

در این گزارش، نقش سنگین دولت در تعیین برنامه درسی مدارس دولتی انگلستان را اجمالا بررسی می کنیم. سپس نظر کارشناس آموزش در اداره بین المللی آموزش در ژنو را جویا می شویم و در پایان نگاهی می اندازیم به طرحی که از یکی از مدارسآغاز شده است و در آن کتاب درسی با همکاری آموزگار و دانش آموزه تهیه می شود.

دانلودکلیپ:

برنامه آموزشی مدارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
Bakhshi and sabagh

ایتالیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی