يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۹ ق.ظ
آیا روش تربیتی ما مناسب جهان آینده است؟
با رفتن به دبستان و پیش دبستانی های هر کشور می توان از نوع و
نحوه آموزش به کودکان پی برد که آینده این کشور به چه سمت و سویی حرکت می
کند.
داگلاس نورث برنده جایزه نوبل اقتصاد در
خصوص اینکه چطور کشوری توسعه یافته داشته باشیم می گوید: اگر می خواهید بدانید
کشوری توسعه می یابد یا خیر ، اصلا سراغ فناوری کارخانه و ابزاری که استفاده می
کند نروید، اینها را به راحتی می توان خرید یا دزدید یا کپی کرد .از این رو برای
دیدن توسعه کشورها باید به سراغ دبستان ها و پیش دبستانی های آن کشور
رفت.
با رفتن به دبستان و پیش دبستانی های هر کشور
می توان از نوع و نحوه آموزش به کودکان پی برد که آینده این کشور به چه سمت و سویی
حرکت می کند. مهم نیست در دبستان ها چه چیزی به کودکان آموزش
می دهند، بلکه مهم این است که دیده شود چگونه آموزش می دهند. اگر محیط های آموزشی کودکان را
پرسشگر،خلاق،صیور،نظم پذیر،خطرپذیر و دارای روحیه گفت و گو و تعامل و همچنین دارای
روحیه مشارکت جمعی و همکاری پرورش دادند این کودکان در آینده انسان ها و شخصیت هایی
می شوند که می توانند برای کشور و جامعه خود توسعه ایجاد کنند.
به اعتقاد داگلاس نورث، متخصصین برای کمک به شکوفایی هر کودکی روشهای اختصاصی به خود او را باید بیاموزند و کار بگیرند. بنابراین نباید فراموش کرد که تا زمانی که والدین اسیر روش های کهنه هستند و آن را رها نمی کنند هیچ چیز تازه و خلاقی به دنیای فرزندان اضافه نمی کنند.
به اعتقاد داگلاس نورث، متخصصین برای کمک به شکوفایی هر کودکی روشهای اختصاصی به خود او را باید بیاموزند و کار بگیرند. بنابراین نباید فراموش کرد که تا زمانی که والدین اسیر روش های کهنه هستند و آن را رها نمی کنند هیچ چیز تازه و خلاقی به دنیای فرزندان اضافه نمی کنند.
۹۵/۰۱/۱۵