تحلیل نتایج آزمون بین المللی تیمز و پرلز و جایگاه دانش آموزان ایران
قبلا در وبلاگ به صورت تحلیلی به آزمون تیمز و پرلز و (اینجا) تاثیرات آن در کشور پرداختیم و فایل pdf ارایه شده در دانشگاه و همچنین کلیپی از درک طلب و یا سواد خواندن منتشر شد. و در ادامه به تحلیل نتایج آزمون های بین المللی تیمز و پرلز در مقایسه با دیگر کشورها می پردازیم.
مرکز ملی مطالعات تیمز( مطالعه بین المللی روند علوم و ریاضیات) و پرلز (مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن) خلاصه ای از مهم تریننتایج تیمز و پرلز 2011را در قالب یک ویژه نامه خبری منتشر کرده است. در این گزارش عملکرددانشآموزان ایران در سه درس علوم، ریاضیات و سواد خواندن با 60 کشور جهان موردمقایسه قرار گرفته است.
نکته قابل ملاحظه دراین گزارش این است که روند عملکرد دانشآموزان ایران از سال 1995 تا 2011 پیشرفتقابل ملاحظهایی داشته است بر اساس گزارش کنفرانس خبری انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی IEA، عملکرد دانشآموزان کشور ایران در طی ده سال گذشتهنسبت به دوره های قبل در برخی از دروس به ویژه علوم و سواد خواندن روند افزایشیداشته است.
دانلود گزارش: