ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۴۲ ق.ظ

یادگیری برای هزاره نوین

کتاب یادگیری برای هزاره‌ی نوین، که به‌تازگی از سوی مرکز آینده‌پژوهی علوم و فناوری دفاعی منتشر شده، به همت 25 تن از آینده‌پژوهان آموزشی و نظریه‌پردازان جهانی آموزش نگاشته شده است و 5 بخش و 25 گفتار عمیق را دربردارد. مدخل آن، مقدمه‌ای است کوتاه به قلم ویراستاران هندیِ کتاب، آقایان دکتر کارلوس هرناندز، و راشمی مایر، که نگاهی بس اسف‌بار و پرسش‌انگیز بر وضعیت کنونی آموزش در اقصا نقاط جهان دارند.

http://s6.picofile.com/file/8232389692/18.jpg

دکتر هرناندز سال‌های بسیاری را دور از وطن در ایالات متحده به سر برده و از نزدیک با نگرش‌ها، ارزش‌ها، و رویکرد‌های ماتریالیستی حاکم بر فضای اجتماعی و آموزشی این کشور رویارو بوده، و سرانجام با کوله‌باری از خاطرات تلخ برخورد‌های نژاد‌پرستانه و تحقیر‌آمیز که در مهد تمدن غرب با او شده است، به سرزمین مادری خویش باز‌گشته تا از طریق مشارکت مؤثر در فرایند متحول‌سازی بنیادین نظام آموزشی هند، برای میهن خود کاری بکند. راشمی مایر نیز از چهره‌های آشنا و صاحب‌نام در حوزه‌ی آینده‌پژوهی آموزشی است، و همین به او اجازه داده تا بتواند شمار زیادی از آینده‌پژوهان برجسته را به هم‌کاری در نگارش این کتاب ارزنده ترغیب نماید.

 دانلود کتاب:

یادگیری برای هزاره نوین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی