ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۰۶ ق.ظ

کاربرد فنآوری ها در آموزش مدرن

نقش فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی در آموزش بی بدیل و بسیار اهمیت دار است. قبلا در وبلاگ به این ضرورت و چرایی این نقش پرداخته ایم که می توانید در این پست آن را مشاهده نمایید.

فناوری اطلاعات و تحول دنیای آموزش

کاربرد فنآوری ها در آموزش مدرن

آموزش در جهان مدرن، هرچه بیشتر با فنآوری در می آمیزد. از ربات های پیچیده گرفته تا لوح رایانه یا تبلت در مدارس. معلمان در سراسر جهان ابزار و امکانات خود را برای آموزش مهارت های مورد نیاز آینده دانش آموزان ارتقا می بخشند. در برنامه این هفته جهان دانش به عملکرد این تغییرات در کلاس های درس پرداخته ایم. در کلاس درس تخته سیاه و دفتر یادداشت، هرچه بیشتر جای خود را به کامپیوتر و لپ تاپ می دهند. حتی در کشورهای درحال توسعه. اما پرسش اینست که کودکان از چه زمانی نیاز به استفاده از فنآوری دارند؟ برای مثال اگر کودکی بخواهد مهندسی ربات بخواند؟

در بعضی بخش های آموزشی در کنیا آموزش هنوز بسیار ابتدایی است و میزان ترک تحصیل بالاست. اما طرحی در دست اجراست که می کوشد با استفاده از کاربرد های تبلت بین دانش آموز و مدرسه تعامل دوباره ای ایجاد کند. ببینیم این شیوه چگونه بر توجه و عملکرد دانش آموزان تاثیر می گذارد.

ترک تحصیل دانش آموزان کنیایی دلایل زیادی دارد. نظام آموزشی این کشور به بیش از هشتاد هزار معلم نیازمند است، و دانش آموزان به صورت فشرده در کلاس های کوچکی جای داده می شوند که تنها یک معلم دارد. برنامه “الیمو” تلاش می کند با کاربردهای تعاملی و جالب تمرکز دانش آموزان را تقویت کند.

بدین ترتیب است که فنآوری جایگاه مهمی در آموزش نمی یابد. اما بچه ها چه زمانی باید برنامه نویسی را آغاز کنند؟ در کشور استونی این کار از نوجوانی آغاز می شود. حکومت این کشور اخیرا یک برنامه کد نویسی در مقیاس سراسری را به اجرا درآورد که هدف آن تشویق نسل جدید و تجهیز آن به هوشمندی های لازم برای کاربرد فنآوری است.

کاربرد فنآوری ها در آموزش مدرن


نسل جدید مهندسان جوان ژاپن، تنها به خلق نمونه های مورد نظر خود نمی پردازند، بلکه میراث پرفسور هیروز را نیز حفظ می کنند. این، تجلی دیگری از جاذبه فنآوری خلق روبات است. در رسانه های اجتماعی برخی می گویند مایل به کاربرد فنآوری ها در زمینه آموزش اند، زیرا به نظر آنها اینکار موجب شکستن سدها و موانع فرهنگی و زبانی در میان دانش آموزان و دانشجویان می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی