ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


بسیاری از افراد یک خاطره مهم در دوران آموزشی خود را به یاد می آورند، چه یک تمرین باشد، یک معلم یا مثالی ارائه شده توسط فردی دیگر.

تونی پارکر، ستاره بسکتبال: والدینم مرا خوب تربیت کردند. مطمئنا من بهترینهای دو جهان را داشتم: پدری آمریکایی و مادری هلندی، یک ترکیب انفجاری. هر کودک پرسش متفاوتی مطرح می کند و اندرز متفاوتی نیاز دارد. اگر رویایی دارد باید سخت کار کند، چون واضح است که موفقیت یک روزه کسب نمی شود.

راب وینرایت، مدیر یوروپل: من در ویلز بزرگ شدم و زمان زیادی را در خانه پدربزرگم گذراندم. او به مدت چهل سال کتابدار بود و هزاران کتاب در خانه داشت. من یاد گرفتم که ادبیات و به ویژه ویلیام شکسپیر را دوست داشته باشم. وقتی دوازده سالم بود به سختی می توانستم زبان چهارصد سال پیش را بفهمم. ولی هرچه بیشتر می خواندم، بیشتر به زیبایی این زبان پی می بردم. از آن موقع به بعد هر آنچه در حرفه ام در مورد قدرت ادبیات و ارتباطات آموختم برایم بسیار سودمند بود. هنوز هم شکسپیر می خوانم و از کلمات الهام بخشش استفاده می کنم تا همکارانم را تشویق کنم.

گوردون براون، سفیر سازمان ملل در آموزش: اگر از افراد بپرسید چه کسی مهمترین تاثیر را بر روی زندگیشان گذاشته است، اگر پاسخ آنها یکی از افراد خانواده، مادر یا پدرشان نباشد، اکثر پاسخ دهندگان می گویند که معلمشان بوده است. آنها با شما درباره احساسشان نه تنها در مورد ارزش آموزشی که دریافت کرده اند صحبت خواهند کرد، بلکه به شما خواهند گفت که آموزگاری یک حرفه بسیار مهم است، که یک معلم می تواند زندگی و شیوه زندگی یک جوان را تغییر دهد. او همچنین می تواند بر نگرش جوان به آینده اش و اینکه چگونه از استعدادش می خواهد بهره ببرد، تاثیر بگذارد. بنابراین موضوع، اهمیت آموزش در کل نیست، بلکه آموزگاران از اهمیت بالا برخوردار هستند.

دانلود کلیپ:

خاطرات مدرسه چه تاثیری بر زندگی افراد موفق گذاشته است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۳
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی