معلم علوم، لطفا مرا بخندان
نتایج مطالعات محققان دانشگاه کویینز نشان میدهد، کلاسهای درسی که با خنده، شادی و بازی همراه هستند، از بازدهی بیشتری نسبت به سایر کلاسهای درس برخوردارند. محققان “کویینز” از دانشگاه کانادا در جدیدترین مطالعات خود دریافتند که انجام روزانه 4 دقیقه ورزش، بازی یا سرگرمی هایی که با فعالیت های بدنی همراه هستند، می توانند تاثیر به سزایی را در یادگیری دانش آموزان ایفا کنند زیرا دقایقی که به ورزش و بازی پرداخته می شود، نتیجه ای جز کاهش حواس پرتی و جذب توجه دانش آموزان به کلاس درس ندارد.
در این مطالعه دانش آموزان گروه های سنی مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. دانش آموزانی که در پایه های راهنمایی و دبستان تحصیل می کنند، کمتر به صحبت های معلمان خود توجه می کنند در صورتی که اگر تدریس در قالب بازی، شادی و همینطور فعالیت های فیزیکی باشد نه تنها توجه شاگردان به کلاس درس را افزایش می دهد بلکه در سطح یادگیری آنها نیز تاثیر دارد.
سخنرانی تد: