ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


نیمی از دانش آموزان فرانسوی نظام آموزشی کشورشان را یکی از بهترین نظام های دنیا می دادند و نیمی دیگر از آن ها آن را در دسته ی بدترین ها قرار می دهند. اطلاعات بسیاری را می توان از بررسی نظام آموزشی کشورهای پیشرفته ی دنیا به دست آورد. مطالعات صورت گرفته روی نظام آموزشی فرانسه مشکلاتی را که روند نیل جامعه به سمت دموکراسی در رسیدن به یک آموزش برابر و موثر به وجود آورده است ، نشان می دهند.

http://s9.picofile.com/file/8331400792/232936790.jpg

سالانه 750 هزار دانش آموز فرانسوی از سیستم آموزشی این کشور خارج می شوند. همه ی آن ها توانایی یکسانی ندارند و به طبع جایگاه یکسانی هم در بازار کار به دست نخواهند آورد. در واقع ما می توانیم این افراد را از این لحاظ به پنج گروه 150 هزار نفره تقسیم کنیم :
دسته اول بدون آنکه هیچ مدرکی به دست اورده باشند مدرسه را ترک می کنند. به طبع این گروه با مشکلات فراوانی برای پیدا کردن کار مواجه خواهند شد. این گروه را اصطلاحا «طرد شدگان نظام آموزشی» می خوانند.
دسته دوم نمی توانند دیپلم دوره ی دبیرستان خود را به دست آورند و معمولا به اخذ مدرک CAP ( 1 ) یا BEP (2 ) رضایت می دهند. این دسته شانس بیشتری برای یافتن شغلی مناسب خواهند داشت.
دسته سوم موفق به اخذ دیپلم دبیرستان می شوند. 10 درصد این افراد موفق به اخذ دیپلم عمومی می شوند ولی از ادامه ی تحصیل انصراف می دهند ولی اکثر آن ها دیپلم حرفه ای یا تکنولوژی به دست می آورند و پس از آن مستقیما یا بعد از ناکامی در دانشگاه وارد بازار کار می شوند. تجربه نشان می دهند کسانی که پس از اخذ دیپلم مستقیما وارد بازار کار می شوند موفقیت بیشتری نسبت به کسانی به دست می آورند که این کار را پس از شکست در تحصیلات عالیه انجام می دهند.
دسته چهارم افرادی هستند که دو سال پس از اخذ دیپلم اولیه ی خود از سیستم آموزشی خارج می شوند. آن ها اغلب دیپلم حرفه ای داشته و در حال حاضر شرایط مناسبی در بازار کار دارند.


دانلود کلیپ:

بازتعریف مفهوم مدرسه در نظام آموزش و پرورش فرانسه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۹
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی