ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۰۳ ق.ظ

جایزه جهانی تدریس برای معلم خلاق فلسطینی

 

«جایزه جهانی معلم» که برخی از خبرنگارها به آن لقب «نوبل آموزش» داده اند امسال به یک خانم معلم فلسطینی رسید، پیروزی این زن که در پناهگاه های فلسطین بزرگ شده بود را پاپ فرانسیس اعلام کرد. کسانی که کودکی را آموزش می دهند بسیار مفتخرتر از کسانی هستند که آن ها را به وجود می آورند؛ چرا که گروه دوم فقط به آنها زندگی می دهند ولی گروه اول به آنها هنر خوب زندگی کردن را می دهند." این جمله را ارسطو که به لقب «معلم اول» شناخته می‌شود، گفته است. از آن زمان تاکنون معلم های زیادی وارد تاریخ شده اند و اکنون با گذشت حدود 2500 سال از آن زمان روز گذشته پاپ فرانسیس اعلام کرد که « جایزه جهانی معلم » در سال 2016 به خانم معلم فلسطینی رسیده است.

نام 10 نامزد برتر این جایزه را هم استفان هاوکنیگ فیزیکدان معروف، اعلام کرده بود، او قبل از اعلام اسامی گفت: همه چیز با یک عشق آغاز می شود؛ عشق تاریخ، عشق موسیقی و برای من این عشق، علم بود. در مدرسه من معلم ریاضی الهام بخشی به اسم آقای تهتا بود. من بهترین دانش آموز نبودم، دست خط من بد بود و گاهی تنبل می شدم. به لطف این معلم من اکنون جایگاهی را دارم که زمانی اسحاق نیوتون داشت. "امروز ما بیش از هر زمانی به معلم نیاز داریم. ما باید به یاد داشتیم معلم مهم است."

 

اما نام معلم برنده این جایزه حنان آل حروب است او که با روش "بازی و یاد گرفتن" سعی می کرده بر اثرات جنگ در دانش آموزان خود غلبه کند، در کمپ پناهنده های فلسطینی بزرگ شده است.

ویدیو برای حنان حروب معلم ابتدایی به همراه دانش آموزانش در غرب شهر رام الله در فوریه است. این معلم اخیرا موفق به دریافت جایزه ی جهانی یک میلیون دلاری آموزش و پرورش شده است.
در منطقه ی مسکونی “البیره” در “رام الله” این سر و صدا پیچیده است که دانش آموزان دوم ابتدایی حنان حروب مسائل پیچیده ی ریاضیشان را بر روی بادکنک هایشان ننوشته اند و در عوض آنها به مرد روزنامه نگار آلمانی که در بین کلاسشان برای دیدن خانمشان قدم میزند خیره شده بودند. فلسطینی ها معلمشان را خانم خطاب میکنند. او معلمی است که اخیرا برنده ی یک میلیون دلار جایزه ی جهانی آموزش و پرورش شده است. دانش اموزان از خوشحالی بادکنک هایشان را ترکاندند.

این جایزه در ۱۳ مارس ۲۰۱۶ اعلام شد و مقامات فلسطینی برای بانو حروب جشن گرفتند و به ایشان مدرک اعطا شد.

 

دانلود کلیپ:

 معلم خلاق فلسطینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۰
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی