ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ق.ظ

جنگ و آینده کودکان

عوامل محیطی و انسانی همیشه یکی از مهم ترین زمینه های برخورداری یا عدم برخورداری مناسب از آموزش است. جنگ هم یکی از عواملی است که در طول قرون مختلف بر عملکرد آموزشی کودکان و البته جوامع تاثیر گذار است. بر اساس گزارش ها و آمارهای جدیدی که روز جمعه منتشر شده است، تقریبا 50 میلیون کودک و نوجوان در مناطق بحرانی و آشوب زده سراسر جهان از رفتن به مدرسه بازمانده اند. بیش از نیمی از این تعداد در سن تحصیلات ابتدایی هستند و گزارش های حمله به دانش آموزان رو به افزایش است

 برغم درخواست جوامع بین المللی برای رسیدگی به این مشکل، همچنان مدارس بسیاری یا مورد هدفهای جنگی قرار گرفته و یا تبدیل به پناهگاه برای کسانی شده اند که ترک خانه و کاشانه کرده اند. با این شرایط دانش آموزان چگونه می توانند به مدرسه بازگردند و تحصیل کنند؟


انجمن بین المللی وایز در کلیپی، به وضعیت تحصیلی در مناطق جنگزده عراق، اوکراین و افغانستان نگاهی می اندازد. همچنین شبکه خبری العالم به هم وضعیت تحصیلی دانش آموزان سوری پرداخته که چند سالی است درگیر جنگ داخلی هستند.

دانلود کلیپ:

وضعیت تحصیل در مناطق جنگ زده

وضعیت تحصیلی دانش آموزان سوری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۰
Bakhshi and sabagh

نظرات (۲)

۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۴:۵۹ زهرا دلآرام
جنگ واقعا چیزمزخرفیه برای هردوطرف جنگ .توهمچین محیطی چجوری باید رشد کرد
به امیدارامش توزندگی همه...
اتفاقا خیلی برام جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی