ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


کارکرد سیستم آموزشی یک کشور از طریق عملکرد دانش‌آموزان مشخص می‌شود و نمرات یکی از مهم‌ترین مسائل برای دانش‌آموزان می‌باشد بنابر این سیستم آموزشی خوب و قوی می‌تواند میزان نمرات و عملکرد دانش‌آموزان را افزایش دهد. مؤسسه PISA، آزمونی بین‌المللی در 65 کشور مختلف جهان انجام داده و در آن مهارت‌های علمی دانش‌آموزان 15 ساله در دروس ریاضیات، قرائت و علوم تجربی را مورد سنجش قرار داده است. این آزمون‌ در دوره‌های سه ساله برگزار شده و بیش از نیم میلیون دانش‌آموز در هر کشور در آن شرکت می‌کنند.

در این آزمون، دانش‌آموزان در هر درس به 80 سؤال که شامل سؤالات باز و پرسش‌نامهٔ چند گزینه‌ای است پاسخ می‌دهند. علاوه بر این 80 سؤال، دانش آموزان باید به یک پرسش‌نامه در مورد عادات فرهنگ خود، خواسته‌ها و ریشه‌های اجتماعی خود پاسخ دهند.بر اساس امتیاز بندی، شهرها و کشورهای آسیای شرقی گوی سبقت را از کشورهای اروپایی ربوده و در کیفیت آموزشی از بهترین کشورهای اروپایی فاصله معناداری دارند. دانش‌آموزان شانگهای (چین) موفق شدند بیشترین نمرات را در هر سه درس ریاضیات، قرائت و علوم تجربی بدست آورند و عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا در سال 2013 را به خود اختصاص دهند.

دانلود کلیپ:

پیزا. سیستم رتبه بندی نظام های آموزش و پرورش در جهان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی