ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


"دردناک است خواندن اخبار مربوط به مدیر یا ناظم مدرسه ای در تهران که به دانش آموزان خود تجاوز جنسی نموده است."

تجاوز ناظم مدرسه ای به دانش آموزان

این تیتر اخباری است که بارها در رسانه های گروهی(اینجا) و (اینجا) و بسیار موراد دیگر همه ساله منتشر شد. این خبر مربوط به آمریکا و انگلیس و... نیست خبری مربوط به مدارسی که بیخ گوش ما هستند. غرب تهران شهرک دانشگاه تهران و... . شنیدن این خبر برای بنده که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنم بسیار دردناک بود. جای پدر و یا مادر این بچه قرار گرفتن بسیار سخت و دشوار است.

تجاوز به دانش آموزان/ آموزش و پرورش به کدام سو می رود؟

 وقتی پدر و مادر ۲ دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری رفتند و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند؛ آنها در شکایتشان گفتند متوجه شده‌اند ناظم مدرسه پسرشان را مورد تجاوز جنسی قرار داده است. اما بعد زمانی نسبتا طولانی مسئولین آموزش و پرورش خبر را تایید نمودند. خبری که جناب آقای کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش آن را تایید نموده است.

دردناکتر آنست که میدانیم مدرسه خانه دوم بچه های ماست، محلی برای شکوفایی، محلی برای ارتقا، محلی برای حیات متالهانه، محلی برای کسب دانش و، اخلاق و ... .


ششمین متهم پرونده تجاوز جنسی به کودکان انگلیس بازداشت شد

ماجرای تجاوز به کودکان کلا مقوله ای است که جای بحث و تامل بسیاری دارد. جدای از اینکه تجاوزاتی در خیابان ها یا محلات و یا بیقوله ها اتفاق می افتد در بسیار جاهای دیگر مثل انکان فرهنگی و ورزشی هم اتفاق های زیادی در حال وقوع است.

اما سئوال من اینجاست که چرا باید همچین اتفاقاتی در مدارس که مهد علم و فرهنگ ایرانی و اسلامی است باید بیافتد.مگر ما داعیه دار فرهنگ ملی غنی چند هزار ساله نیستیم؟ مگر ما از فرهنگ بسیار غنی اسلامی بهره نمی بریم؟ مگر مردم جزو فهیم ترین افراد جهان نیستند؟پس چرا چنین اتفاقاتی را باید در این گستره شاهد باشیم. این نوع اتفاقات در کشورهایی که داعیه دار اخلاق و تمدن و فرهنگ نیستند معضلی بس دشوار و بزرگ است. در رصد اخبار به فجایعی علیه کودکان در کشورهای مختلف برمی خوریم که چطور این قشر جزو صدمه پذیرترین اقشار قرار می گیرند. آمار و ارقامی وچشنتاک از این تجاوزات بدست می آید که در ادامه با چند کلیپ به برخی از آنها اشاره می کنیم:

- معضل تجاوز جنسی به کودکان درآلمان:    دانلود کلیپ

- تجاوز به دانش آموزان توسط معلم درآمریکادانلود کلیپ   

-  تجاوز 33 درصدی به کودکان درآمریکا:       دانلود کلیپ

نمونه این اتفاقات بسیار در کشورهای مختلف می افتد اما در کشور ما هم ظاهرا موجی در حال شکل گیری است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. اخبار مختلفی که در رابطه با تجاوز و هتک حرمت کودکان و دانش آموزان کشور از گوشه و کنار شنیده می شود قابل اقماض نیست. باید دنبال راهکار بود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۵
Bakhshi and sabagh

نظرات (۲)

۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۷ مدیر سایت
تبادل لینک؟
پاسخ:
سلام بله حتما
سلامممممم
ادم یه همچین وبایی رو میبینه از وب خودش ناامید میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی