ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۲۵ ق.ظ

سیستم آموزشی در آلمان

آلمان با سیستم فدرال اداره می شود و بدین ترتیب برنامه های آموزشی هر منطقه نسبت به مناطق دیگر اندکی متفاوت هستند. هر منطقه خود امتحانات را نیز برنامه ریزی و سازماندهی می کند، اما در عمل این سیستم چگونه کار می کند؟ معایب و مزیت های این سیستم چیست؟

با توجه به محل اقامت، استعدادهای افراد و یا حتی اعتقادات والدین، سیستم های مختلفی در این کشور وجود دارد.

بسیاری از دانش آموزان سیستم آموزش متناوب که در آلمان طرفدار زیادی هم دارد را انتخاب می کنند. آنها دو یا سه روز در هفته به مدرسه می روند و مابقی روزها را کار می کنند.

انتخاب دیگر در سیستم آموزشی آلمان مدارس جایگزینی است. این مدارس تئوری و فلسفه مخصوص خود را دارند. مدرسه والدورف نمونه این مدارس است. در این مدرسه تدریس ریاضیات، انشاء و خواندن همان اهمیت را دارد که سایر دروس آکادمیک، اما در مورد متد تدریس بحث و اختلاف نظر وجود دارد برای بعضی ها در این مدارس بیشتر دروس دینی ومعنوی تدریس می شود تا آموزش کلاسیک.

آموزش درآلمان اجباری است و کودکان باید 9 سال به مدرسه بروند. در بعضی از ایالتها آموزش اجباری حتی شامل کودکانی نیز می­شود که وضعیت اقامتشان نامشخص است . سال تحصیلی در ماه آگوست یا سپتامبر شروع می­شود و تا ماه ژوئن یا ژوئیه سال بعد ادامه دارد که تاریخ آغاز سال تحصیلی در ایالت­های مختلف همزمان نیست. دانش آموزان معمولاً به مدارس دولتی می­روند که رایگان است و فقط مبلغ کمی باید برای هزینه تهیه کپی، مواد و یا گردش دسته­جمعی، پرداخت شود. در مدارس خصوصی باید شهریه پرداخت شود.

دانلود کلیپ:

سیستم آموزشی در آلمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی