ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


پنجشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ

تبلیغ خود/// انتشار کتاب سواد فرهنگی

کتاب «سواد فرهنگی در آموزش و پرورش» که اینجانب هم در تدوین آن نقش دارم روانۀ بازار نشر شد.  دکتر محسن فرمهینی فراهانی و رعنا صباغ اسماعیلی و حامد بخشی، این کتاب را به کوشش نشر پارسوا به چاپ رساندند.

سواد فرهنگی در آموزش و پرورش در پنج فصل تدوین شده است:
در فصل اول به تعریف مفهوم سواد پرداخته شده و انواع سواد معرفی شده است؛ از جمله سواد اجتماعی، اطلاعاتی، سیاسی، بصری، هنری، علمی، خواندن.

درفصل دوم  مفهوم فرهنگ بررسی شده و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارکردهای فرهنگ در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش بیان و تشریح شده‌اند.

نویسندگان در فصل سوم کتاب، سواد فرهنگی را رکن اصلی کتاب معرفی و جنبه‌های مختلف آن را در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزش و پرورش بررسی کرده‌اند.

فصل چهارم کتاب مؤلفه‌های سواد فرهنگی را معرفی کرده است؛ مؤلفه‌هایی نظیر تاریخ، پزشکی، مشاهیر، ادبیات، ضرب‌المثل، تکنولوژی، مطبوعات، علوم پایه. از این میان هشت عنصر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در فصل پنجم راهکارهایی جهت ارتقاء مؤلفه‌های بیان شده در سواد فرهنگی ارائه شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۹
Bakhshi and sabagh

نظرات (۱)

سلام
من چطور میتونم این کتاب رو تهیه کنم?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی