ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

ضد روش

مرجع تخصصی علوم تربیتی

زندگی انسان آکنده از تردید، هرج و مرج و درهم آمیختگی است، اگر «ایمان» نباشد.

وجه تسمیه "ضد روش" از عنوان کتابی است با نام "بر ضد روش" از فیلسوف علم معاصر “پل فایرابند”، که روش های موجود در تحقیق و علم را به بوته نقد می کشاند.

از این حیث "وبلاگ ضد روش" بنا دارد به تحلیل و بررسی مسایل علوم تربیتی با نگاه نوین و انتقادی بپردازد.


يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۲ ق.ظ

چه نوع تدریسی کل مغز را درگیر می کند؟

با مطالعات دانشمندان مشخص شد که مغز انسان هنگام تولد تقریباً کامل شده است. نیمکره های راست و چپ مغز هر کدام دارای فعالیت های متفاوتی می باشد. تئوری جدیدی به نام یادگیری مغز محور وارد عرصۀ تعلیم و تربیت شد که این تئوری الزامات خاصی را برای مربیان و متخصصان تعلیم و تربیت به همراه دارد. این تئوری بر مبنای ساختار و کارکرد مغز انسان استوار می شود و اشاره می کند تا زمانی که مغز فعالیت های عادی خود را دنبال می کند، یادگیری اتفاق می افتد. در واقع می توان ادعا کرد که این تئوری، جامع ترین رویکرد آموزشی است که بر اساس تحقیقات عصب شناسی استوار می باشد.
http://s9.picofile.com/file/8306002992/images.png
یادگیری مغز محور، کاربرد مجموعه ای از اصول معنا دار است که درک ما را از اینکه ، مغز ما هنگام آموزش به چه صورت فعالیت می کند را، افزایش می دهد. این تئوری الزاماتی را برای مدارس و معلمان ما به همراه خواهد داشت و در حالت کلی بر فرایندهای آموزشی در مدارس تأثیر زیادی بر جای می گذارد. معلمانی که با توجه به این رویکرد فعالیت های آموزشی خود را دنبال می کنند. اما اینکه چه نوع تدریسی می تواند این نظریه را به خوبی اجرا کند و نقش خوبی در درگیر کردن مغز در یادگیری داشته باشد سئوال مهمی است.
دانلود کلیپ:
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۹
Bakhshi and sabagh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی